Saturday, May 21, 2011

Doktor sahkan aku 'dehydrated' tapi...

"Fadzilah, badan awak kering ni..normal 0 tapi awak dah 3+, paling teruk 4+...kalau saya suruh awk pegi hospital skrg ni dah tentu2 awk masuk wad...."

"Teruk sgt ke 3+ tu doktor.."

"Mcm ni la, kalau masuk wad mmg leceh, nak kene tgu lama, kene amik darah, masuk air..lg satu option, awk minum air byk2 mlm ni sampai 3 liter, esok awk dtg balik cek semula..TAPI kalau awk tak minum air byk tu, lbh baik awk terus pegi hospital.."

Alamak, mcm mana niiii...aku taknak masuk hospital tapi aku tak larat jugak nak minum air byk tu.  Korang tau apa aku buat, air minum jugak (tp tak sampai 3 liter), tapi tak pegi pun klinik tu semula...

Sebenarnya aku kesian kat baby, sian dia..sbb doktor ckp kalau bdn kurang air bole effect baby (tapi tak sure plak aku ape effectnya)... harap2 la bole tambahkan air dlm bdn aku ni supaya tak dehydrated lg..insyaAllah...just for you my baby, I will try my best!

2 comments:

aini said...

zila, dehydrated ke..siannye..aini kalau bace cite2 cmni, sebak..sbb dh merasa kan..emo kejap..hehe..minum air byk3..take care..

ziela said...

aah,last week..rs dah recover dah ni sbb smlm gi check doktor ckp ok..mmg paksa je minum air byk2 skg ni..